کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی پنج نکتۀ مثبت Ùˆ منفی از ویژگی های آیفون Û±Û°
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

بازرگانی پرشین پیشرانه

بازدید : 331
سه شنبه 4 مهر 1396 زمان : 10:23

در روزهای گذشته در مورد بسیاری از ویژگی های آیفون ۱۰ صحبت شده است. گذشته از تبلیغات اپل در مورد این گوشی، باید ببینیم هر کدام از این ویژگی‌ها و مشخصات چه بازخوردی در بین مشتریان خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین ویژگی های آیفون ۱۰، قیمت آن است که برای اولین بار، قیمت یک اسمارت‌فون را از نظر دلاری، به مرز اعداد چهاررقمی می‌رساند.

اپل آغاز پیش‌فروش آیفون ۱۰ را ۲۷ اکتبر اعلام کرده بنابراین علاقمندان و هواداران وفادار اپل فرصت کافی برای سبک و سنگین کردن و تصمیم عاقلانه برای خرید یا عدم خرید آیفون ۱۰ خواهند داشت. آن‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا صرف هزینۀ بیشتر برای محصولی با قدرت برابر با آیفون ۸ و البته خصوصیاتی مانند نمایشگر بدون حاشیه تصمیم عاقلانه‌ای خواهد بود یا خیر. البته هنوز هم می‌توان آیفون ۷ را هم با قیمت قابل قبول ۵۴۹ دلار و خصوصیات خوب خود در نظر داشت.

نمایشگر دلربای OLED و بدون حاشیه

مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی های آیفون ۱۰ را می‌توان نمایشگر OLED آن دانست که گفته می‌شود فوق‌العاده‌ترین نمایشگری است که تاکنون در اسمارت‌فون‌ها دیده شده است. صفحه نمایش بدون حاشیه و edge-to-edge پیش از آیفون ۱۰ در گوشی‌هایی مانند Xiaomi Mi Mix در سال گذشته و گلکسی اس۸ سامسونگ در سال جاری میلادی دیده شده بود اما این بار اپل تصمیم گرفته امتیاز «اولین بودن» را کنار گذاشته و از این خصوصیت مثبت در محصول جدید خود استفاده کند.

بعضی تردیدها در مورد بخش موسوم به notch در بالای نمایشگر آیفون ۱۰ که محل قرارگیری سنسورها و دوربین جلوی دستگاه و سخت‌افزارهای مورد نیاز برای عملکردهایی مانند Face ID و Animoji وجود دارد اما ویژگی های آیفون ۱۰ مانند تکنولوژی نمایشگر True Tone و قابلیت تطبق‌پذیری رنگ و روشنایی آن به همراه سوپر رتینا و رزولوشن عالی ۲۴۳۶×۱۱۲۵ و تراکم پیکسلی ۴۵۸ در صفحۀ ۵٫۸ اینچی آیفون ۱۰ نشان می‌دهند که این نمایشگر نقطۀ قوت بسیار بالایی برای محصول جدید است. نقطه قوتی که مهم‌ترین تفاوت بین آیفون ۱۰ و آیفون ۸ را رقم خواهد زد.

دوربین جلوی قدرتمندتر

این بخش که در یک قطعۀ به نظر اضافی روی نمایشگر قرار گرفته شامل چندین سنسور و قطعه مربوط به دوربین می‌شود که کاری بسیار بیشتر از تبدیل چهرۀ شما به یک اموجی یا اسکن کردن چهره برای باز کردن قفل صفحه انجام می‌دهند. ماژول جدید دوربین جلوی آیفون حالا از یک دوربین مادون قرمز، یک روشن‌کنندۀ قدرتمند، اسکنر مجاورت، سنسور نور محیطی، اسپیکر، میکروفون، دوربین ۷ مگاپیکسلی و یک پرژکتور نقطه‌ای بهره می‌برد. تمام این قطعات در کنار هم بخشی را تشکیل می‌دهند که اپل آن را دوربین TrueDepth نام‌گذاری کرده و برای ویژگی‌هایی مانند Animoji، Face ID و چندین تکنیک جدید و جالب جدید برای اپلیکیشن دوربین کمک خواهند کرد.

TrueDepth می‌تواند به دوربین جلوی آیفون ۱۰ توانایی انجام عمل aperture-reduction یا تنگ شدن دیافراگم برای عکاسی در حالت پرتره – که سال گذشته تنها برای دوربین اصلی آیفون ۷ پلاس امکان‌پذیر بود – را اعطا کند. علاوه بر آن، افکت‌های جدیدی نیز در حالت پرتره اضافه شده که امکان نوردهی فلش حرفه‌ای‌تر را مهیا می‌کنند. البته این خصوصیات برای بسیاری از افراد به چشم نخواهند آمد اما سلفی‌گیرها و عکاسان حرفه‌ای مسلماً از مشاهدۀ چنین ویژگی‌هایی در یک گوشی خوشحال خواهند شد و شاید حتی به خرید آیفون ۱۰ به همین دلایل ترغیب شوند.

انیموجی سه بعدی از ویژگی های آیفون ۱۰

انیموجی‌ها حیوانات کارتونی هستند که حرکات صورت، حالات و صحبت‌های شما را با استفاده از دوربین جلو و سنسورهای نگاشت سه‌بعدی آیفون ۱۰ شبیه‌سازی می‌کنند. برای عملکرد انیموجی از همان قطعات TrueDepth که Face ID نیز از آن استفاده می‌کند کمک گرفته شده و می‌توان این خصوصیت را به عنوان مثالی عالی از ترکیب نرم‌افزار و سخت‌افزار برای بهبود فناوری‌های موجود توسط اپل معرفی کرد.

حتی اگر تمام آیفون ۱۰ ساخته شده توسط اپل در چند ماه آینده فروش روند، باز هم این تعداد نمی‌توانند سهم خیلی بزرگی از اسمارت‌فون‌های موجود در بازار را تشکیل دهند، بنابراین احتمال اینکه انیموجی‌ها به این زودی‌ها تبدیل به بخش معمول چت‌های رد و بدل شده بین افراد شوند بسیار پایین است. اما به هر حال این ایدۀ جدید می‌تواند در آینده توسط سایر سازندگان نیز دنبال شود و به تدریج جای خود را باز کند. با کمک انیموجی‌ها، اپل بار دیگر نشان داد که هنوز هم می‌تواند تحولاتی در حوزۀ فناوری ایجاد کند، هرچند هم که این قابلیت جدید، بچگانه و فقط برای سرگرمی معرفی شود.

نمایشگر ۵٫۸ اینچی

صفحه نمایش جدید بدون حاشیۀ آیفون ۱۰ به معنی این است که حداقل نسبت به آیفون ۸ پلاس، با یک نمایشگر بزرگ‌تر و البته اندازۀ کلی جمع و جور روبرو هستیم. این نمایشگر ۵٫۸ اینچ قطر دارد اما طول دستگاه از آن کوچکتر بوده و ۵٫۶۵ اینچ یعنی ۱۴۳٫۶ میلی‌متر است.

در مقابل، آیفون ۸ پلاس حاشیه‌های بزرگ‌تری دارد. نمایشگر ۵٫۵ اینچی آن از رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و اراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل در اینچ بهره می‌برد و بدنۀ دستگاه، ۶٫۲۴ اینچ طول دارد. اگر نسبت اندازۀ نمایشگر به کل بدنه – چه برای فیلم دیدن و چه بازی کردن – برای شما اهمیت داشته باشد، آیفون ۱۰ در این زمینه بسیار برتر خواهد بود.

حس تکنولوژی آینده با Face ID

هنوز عملکرد Face ID و میزان امنیت آن توسط کاربران امتحان نشده و حتی گفته می‌شود ممکن است اپل از روش‌های جایگزین نیز برای باز کردن قفل آیفون ۱۰ پشتیبانی کند اما به هر حال، Face ID و ویدئوهای تبلیغاتی مربوط به آن،همان چیزی است که می‌توانیم برای بسیاری از عملکردهای آینده در دنیای تکنولوژی متصور باشیم. در واقع زمانی که کمی بیش از نیم دهه پیش، اسکنرهای اثر انگشت اولین بار روی گوشی‌ها استفاده شدند نیز همین هراس‌ها در مورد آن‌ها وجود داشت و حالا به نظر می‌رسد در حال ورود به بخش بعدی در زمینۀ امنیت موبایل هستیم. (البته باز هم اپل در این زمینه، اولین شرکت فعال نیست اما تکنولوژی تشخیص چهرۀ استفاده شده در آیفون ۱۰ می‌تواند بسیار پیشرفته‌تر نسبت به موارد پیشین باشد).

تشخیص چهرۀ افراد توسط گوشی، شناسایی آن و استفاده از اطلاعات بدست آمده از چهره می‌تواند جذابیت‌های دیگری نیز داشته باشد. احتمالاً این قابلیت نیز مانند Touch ID در آینده روی عملکردهای دیگری مانند پرداخت‌های موبایلی فعال خواهد بود و با کمک هوش مصنوعی، می‌توان کاربردهای دیگری مثل عکس‌العمل مناسب گوشی به حالات احساسی چهره را نیز تصور کرد.

اما مانند هر محصول دیگری، آیفون ۱۰ نیز نقاط منفی و ناخوشایندی دارد که می‌تواند از فروش بالای محصول جلوگیری کند. در ادامه بعضی از این موارد ذکر خواهند شد.

آیفون ۱۰ گران است … خیلی گران!

مهم‌ترین ویژگی های آیفون ۱۰ بعد از صفحه نمایش آن را می‌توان برچسب قیمتی این محصول دانست. اپل قیمت نسخۀ پایۀ این محصول را برای اولین بار به مرز ۱۰۰۰ دلار رسانده و با در نظر گرفتن مالیات و تهیۀ نسخۀ ۲۵۶ گیگابایتی، باید برای صرف هزینه‌های بالاتر نیز آماده باشید. ضمن اینکه این قیمت مربوط به کشور امریکاست و در سایر نقاط باید انتظار مبالغ بالاتری را نیز داشته باشیم. برای مثال قیمت اعلام شده در ایتالیا، روسیه و لهستان برای نسخۀ ۲۵۶ گیگابایتی چیزی در حدود ۱۶۰۰ دلار است.

میزان فروش آیفون‌ها سالانه بخش عمدۀ تجارت اپل را تحت تأثیر قرار می‌دهند و به نظر می‌رسد اپل به این نتیجه رسیده که هواداران بسیار وفادار و مشتاق این محصول، چنین جهشی در قیمت آیفون را نیز پذیرا خواهند بود. حرکت اپل و البته بعضی سازندگان دیگر مانند سامسونگ، قیمت گوشی‌های هوشمند پرچمدار را به محدودۀ قیمت کامپیوترهای کامل وارد کرده و این افزایش قیمت‌ها فشار بیشتری به جیب علاقمندان تهیۀ محصولات پرچمدار شرکت‌های بزرگ وارد خواهد کرد.

Touch ID، از ویژگی های آیفون ۱۰ که دیگر نیست

علاقمندان آیفون می‌توانند همزمان با جشن گرفتن برای ورود تکنولوژی جدید Face ID، برای فقدان Touch ID سوگواری کنند. قابلیتی که حداقل تاکنون قرار نیست زیر پوست نمایشگر OLED آیفون ۱۰ حاضر باشد، در سال‌های گذشته به خوبی رشد کرده و توانسته بود به یکی از سریع‌ترین و امن‌ترین سیستم‌های باز کردن قفل در گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. نبود Touch ID می‌تواند برای بسیاری از خریداران آیفون ۱۰ ناراحت کننده باشد، به خصوص که سیستم جدید هنوز نتوانسته خود را به خوبی ثابت کند. گفته می‌شود Face ID ممکن است نتواند به طور پیوسته و به خصوص روی تمام نژادها و رنگ پوست‌ها عمل کند که البته برای بررسی این مسائل، باید منتظر عرضۀ آیفون ۱۰ بود.

ضمن اینکه شک و تردیدهایی در مورد مسائل قانونی و حریم خصوصی در استفاده از Face ID‌ نیز وجود دارد. این طور به نظر می‌رسد که هر شخص ثالثی، به سادگی بتواند با گرفتن گوشی در مقابل صورت صاحب آن، دستگاه را آنلاک کند و این در مقابل اجبار شخص برای قرار دادن انگشت و باز کردن قفل آن، بسیار آسان‌تر و البته خطرناک‌تر است. البته با پنج بار فشار دادن دکمۀ کناری گوشی می‌توان Face ID را غیرفعال نمود اما به نظر می‌رسد در موقعیت‌های استرسی این کار به سادگی قابل انجام نباشد. با توجه به این مسئله، شاید بتوان گفت هنوز برای عرضۀ فناوری Face ID مقداری زود باشد.

پیچیدگی رابط کاربری و دشواری استفاده با یک دست


به دلیل حذف شدن دکمۀ هوم و نبود حتی یک نسخۀ نرم‌افزاری از این دکمه، رابط کاربری iOS 11 روی آیفون جدید به کلی تغییر کرده است. چندین جسچر و حالات کشیدن دست جدید برای این محصول آماده شده که یادگیری و به خاطر سپردن آن‌ها نیازمند وقت است و انجام بسیاری از آن‌ها با یک دست، بسیار دشوار خواهد بود. برای بستن یک اپلیکیشن باید دست خود را از پایین صفحه به بالا بکشید در حالی که بالا کشیدن دست و نگه داشتن آن، بخش تعویض اپلیکیشن‌های در حال اجرا را باز می‌کند. برای دسترسی به Control Center نیاز به کشیدن انگشت از گوشه سمت راست به پایین دارید و با کشیدن دست از سمت چپ به پایین، لیست هشدارها دیده خواهد شد.

تغییرات عجیب و غریب دیگری نیز وجود دارند، مثلاً با نگه داشتن یکی از دکمه‌های کناری به Siri دسترسی خواهید داشت که در نگاه اول به نظر می‌رسد با تلاش برای خاموش کردن گوشی تداخلی داشته باشد. اما مهم‌ترین مشکل در مورد این مسائل، احتمالاً به استفاده از آیفون ۱۰ با یک دست مربوط شود که با توجه به این حرکات مورد نیاز برای انجام کارها، بسیاری از خصوصیات مفید iOS 11 بی‌استفاده خواهند شد. در نتیجه باید گفت، اگر صاحب یک جفت دست خیلی بزرگ نیستید، آیفون ۱۰ برای شما یک ابزار دو دستی خواهد بود.

AppleCare+ از ویژگی های آیفون ۱۰ با قیمت ۱۹۹ دلار

اپل قیمت برنامۀ بیمه‌ای AppleCare+ که در گذشته برای آیفون ۷ و حالا برای آیفون ۸ برابر ۱۲۹ دلار بود را برای آیفون ۱۰ به ۱۹۹ دلار رسانده است. البته افزایش قیمت می‌توانست به نمایشگر گران‌تر آیفون ۱۰ مربوط باشد اما اپل برای تعمیر صفحه نمایش شکسته از طریق AppleCare تنها ۲۹ دلار در نظر گرفته است. افزودن ۱۹۹ دلار به ۹۹۹ یعنی خرید یک دستگاه ۱۱۴۹ دلاری و این می‌تواند تهیۀ آیفون ۱۰ را دشوارتر از گذشته کند.

در واقع AppleCare+ جزئی از برنامۀ ارتقای آیفون اپل خواهد بود و افرادی که از این برنامه استفاده و گوشی را از اپل به طور مستقیم دریافت می‌کنند از این ویژگی های آیفون ۱۰ بهره خواهند برد اما بسیاری از خریداران جزء استفاده‌کنندگان این برنامه نیستند و ترجیح خواهند داد دستگاه را از اپراتورها خریداری کنند. با توجه به این صفحه نمایش بزرگ و البته علیرغم ادعای اپل در استفاده کردن از مستحکم‌ترین شیشه در تمام اسمارت‌فون‌های موجود، باز هم بسیاری از خریداران حتماً به دنبال یک برنامۀ بیمه‌ای (یا حداقل یک قاب بزرگ و محکم) برای این گوشی گران‌قیمت خواهند بود.

چیپ A11 Bionic و شارژ بی‌سیم که روی آیفون ۸ نیز وجود دارند

اپل یک تصمیم استراتژیک گرفته و از قدرتمندترین چیپ خود یعنی A11 Bionic جدید هم روی آیفون ۸ و هم آیفون ۱۰ استفاده کرده است. با این کار دیگر توسعه‌دهندگان مجبور نخواهند بود اپلیکیشن‌های جدید خود را برای محصولات امسال، طوری طراحی کنند که برای هر محصول به طور جداگانه بهینه شده باشد. این کار یک حرکت هوشمندانه است اما به هر حال تا حدودی ارزش آیفون ۱۰ را پایین آورده و برتری این محصول را در نمایشگر OLED و تکنولوژی دوربین جلوی آن محدود می‌کند. همین اتفاق برای ویژگی شارژ بی‌سیم نیز رخ داده و با توجه به پشت شیشه‌ای آیفون ۱۰ و خانواده آیفون ۸، این خصوصیت نیز برای هر سه محصول وجود دارد.

وقتی به بررسی محصولات جدید اپل برای خرید یک اسمارت‌فون با سریع‌ترین چیپ ساخته شده توسط این شرکت و ویژگی های آیفون ۱۰ مانند شارژ بی‌سیم بپردازید، ممکن است استفادۀ آیفون ۸ از روش امنیتی شناخته شده و امتحان پس دادۀ Touch ID آن هم با قیمتی پایین‌تر از آیفون ۱۰، این محصول را جذاب‌تر از رقیب گران‌قیمت خود معرفی کند. البته به هر حال طرفداران دوآتشۀ خرید گران‌ترین و پیشرفته‌ترین محصولات بازار به این مسائل توجهی نخواهند کرد و به سمت آیفون ۱۰ متمایل می‌شوند اما سایر افراد، ممکن است دلیل قانع‌کننده‌ای برای پرداخت اختلاف قیمت بین آیفون ۱۰ و دو محصول دیگر امسال پیدا نکنند.

persianpishraneh.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 25

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 256
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • بازدید امروز : 831
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 845
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1816
  • بازدید ماه : 3318
  • بازدید سال : 10775
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 58932
  • کدهای اختصاصی